Przygotowując się do wyposażania nowej lub remontowanej po latach kuchni w sprzęt AGD, można wpaść w pewne zakłopotanie. Urządzenia dostępne w marketach wyglądają bliźniaczo, a gdy zapytamy, czym różnią się poszczególne modele, w odpowiedzi usłyszymy, że ceną. Można też przyjąć za pewnik, że sprzedawca uzna za najlepszy ten produkt, na którym aktualnie ma najlepszą marżę i nawet przez chwilę nie pochyli się nad potrzebami swojego klienta.Tak naprawdę nie musi. Liczy się sprzedana sztuka, a za udzielaną poradę sprzedawca nie odpowiada swoim wizerunkiem i nazwiskiem. Poza tym trudno stać się ekspertem, gdy praca w markecie w dziale AGD jest zajęciem tymczasowym, nie ma się bezpośredniego kontaktu z dystrybutorem i możliwości udziału w branżowych szkoleniach czy targach. W efekcie sprzedawca często bezrefleksyjnie powtarza zasłyszane plotki, mity i slogany reklamowe.Pracownia AGD, hołdując wyższym standardom obsługi klienta, wypracowała zupełnie inny model sprzedaży, do którego dorośli również klienci. Kilka słów o specyfice naszej pracy z klientem napisaliśmy, przedstawiając wyróżniki Pracowni AGD w dziale O nas.
Klient nasz pan? Nie – klient nasz partner
Klienci bywają różni. Każdy z Was ma inne oczekiwania i inny poziom wiedzy. Gdy przychodzi do nas klient świadomy swoich potrzeb, bo ma doświadczenie z różnym sprzętem AGD, możemy z nim przedyskutować różne warianty, omówić różnice i walory określonych rozwiązań. Gdy przychodzi do nas osoba, która jeszcze nie wie, na co powinna zwrócić uwagę, może liczyć na cenne wskazówki. Niezrażeni odpowiadamy na każde pytanie i pomagamy przejść przez wybór płyty, lodówki czy piekarnika. Poświęcamy czas na znalezienie najlepszych rozwiązań do konkretnej kuchni, dla konkretnych osób, pod określony budżet. Ta współpraca oparta jest na wzajemnym zaufaniu. Ufamy, że klient docenia nasz wkład w dopieszczenie centrum jego domu, a klient może polegać na naszej fachowej wiedzy.
Pracownia AGD = eksperci
Lata spędzone na penetrowaniu branży AGD sprawiają, że zasługujemy na miano ekspertów. Znamy specyfikę urządzeń, wiemy, na co zwrócić uwagę, co jest ważne, a co mniej. Staramy się proponować marki i modele obiektywnie, odkładając na bok osobiste preferencje, sympatie i antypatie, bo wiemy, jak duża odpowiedzialność spoczywa na naszych barkach. Zdajemy sobie sprawę, że sprzęt AGD do domu to nie jest breloczek do kluczy – to urządzenia, które mają działać i spełniać swoje funkcje, z którymi żyje się klika-kilkanaście lat. Ten związek powinien być udany.
Liczy się i wygląd, i wnętrze
Każdy związek ma swoje priorytety. Wygląd też jest ważny. Pokazujemy naszym klientom, jak ciekawe rozwiązania czekają, by ozdobić ich wnętrza. Piekarnik i płyta mogą stanowić kontynuację stylistycznego zamysłu projektanta, a lodówka może okazać się bajerem, którego pozazdrości każda sąsiadka wpadająca na kawę. U nas klient przekonuje się, że podszafkowy okap nie jest jedyną opcją, a są takie, na widok których na usta ciśnie się staropolskie „WOW!”. Klient może zapytać nas, na jakiej wysokości powinien znajdować się piekarnik, czy da się zamontować zmywarkę bez cokołu i czy warto podskakiwać, aby nasypać kawę do ekspresu.
Zapraszamy ponownie!
Pracownia AGD ma jeszcze jedną wspaniałą zaletę. Jesteśmy i będziemy. Gdy przyjdzie Ci wymienić któreś urządzenie lub zapragniesz uzupełnić swoją kuchnię o jakiś sprzęt, możesz zadzwonić pod dobrze znany numer telefonu lub po prostu przyjść pod ten sam adres i zastać te same osoby. Możemy znów usiąść razem, bogatsi o doświadczenia i ponownie urządzić Twoją kuchnię.